February 17, 2015

مراقبۀ صدای چاکراها - مقدمه

مقدمه
این مراقبه با 7 فایل صوتی انجام میشه که متشکل از نُتها و صداهایی هست که برای تنظیم چاکراها و باز کردن اونها تدارک دیده شده. هر یک از این فایلها مربوط به یک چاکرا می شه.
دورۀ این مراقبه برای هر چاکرا 7 روزه که یک بار صبح و یک بار شب، یک بار در حالت خوابیده و یک بار در حالت نشسته و در مکان اقتدارانجام می شه .
 داستان ازین قراره که من باید این 7 فایل رو روی یک پخش کنندۀ خیلی خوب که صداهای زیر و بم رو بخوبی و واضح پخش می کنه بریزید و با هدفون گوش کنید و صداش رو هم تا آخر بلند کنید. 
در تمام طول مراقبه، همزمان با دنبال کردن موسیقی باید بر چاکرای مورد نظر و رنگ اون چاکرا تمرکز داشته باشید و به حسی که در اون چاکرا به وجود میاد آگاه باشید.
این مراقبه برای بیدار کردن بخشی از اقتدار کلام هست و بخش مهم اون کاریه که روی چاکراهها انجام می شه. فایل صدای چاکرا، ارتعاش چاکرا و سرعت اون رو تنظیم می کنه و همچنین باعث باز شدن انسدادهای احتمالی اون چاکرا می شه و به نوعی اون رو refresh می کنه. 
در این مراقبه، ناخودآگاه آرام و هوشیاریش بیشتر، و خودآگاه هم قویتر می شه. فراموش نشه که بعد از اتمام صوت باید مدتی در حالت سکوت و سکون بمونید و به صدایی که در ذهن و گوشها می شنوید دقت کنید. این کار به مرور سبب باز شدن چاکرای گوشها می شه.
با اینکه تمام اصوات کاملن طبیعی هستن مثلن صدای راه رفتن مورچه هم توش هست ولی باید بگم با موسیقی چاکرای اُشو و نمونه های مشابه خیلی فرق داره و یجورایی اصلن موسیقی به چشم نمیاد و شاید هم گوش خراش باشه. این نتها توسط استاد، درخت کهنسال درست شده و تمامن از تلاش و کوشش و دانش و آگاهی ایشون به علم موسیقی و صدای چاکراها نشأت می گیره و تاثیر فوق العاده ای روی چاکرها به جا میذاره.

No comments:

Post a Comment