November 21, 2020

مراقبه بر روی مثلث مقدس شهوت

پنجشنبه 93.02.25
امشب باز بر روی مثلث مقدس شهوت مراقبه کردم و شهودی دیگر داشتم.  سه مرد با ردا و عبای سفید عربی یا مصری ظاهر شدند. مردی که وسط ایستاده بود دستار سیاهی بر سر داشت و به من لبخند می زد.
بطور کلی در این مثلث دچار مشکلاتی شدم. اوایل مراقبه مکمل شهوت را سرد مزاجی انتخاب کردم ولی به مرور در ذهنم به پرهیزگاری تغییر کرد و هنوز هم نقطۀ سوم برایم نامعلوم و سرپوشیده باقی مانده.
با کلاغ در این باره صحبت کردم. پاسخی که داد بیش از پیش مرا سردرگم کرد. اینطور که پیداست برای من پیدا کردن نقطۀ سوم تبدیل به کاری بس دشوار و پیچیده شده !
گفت : «اول ببین شهوت با چه صفتی همراه می شود. مکملش لذت است نه سرد مزاجی»
پرسیدم : « الان در مورد نقطۀ سوم می گویی؟ چون مگر مکمل یک صفت نباید کاملاً متضاد آن باشد؟! مثلاً مگر متضاد گرم، سرد نیست؟ خب در اینصورت چطور متضاد شهوت، لذت می شود؟»
گفت : «شهوت به تنهایی سه مثلث جداگانه دارد.
مثلث 1: سردی / گرمی / نقطۀ سوم 
مثلث 2: جنون شهوت / سکوت / نقطۀ سوم
مثلث 3: لذت / هوس / نقطۀ سوم»
گفتم : « جنون شهوت یعنی فرد از فشار شهوت خودش را به در و دیوار بکوبد و سکوت یعنی داشتن شهوتی که با آرامش همراه است؟»
گفت : «بله همینطور است»
 

No comments:

Post a Comment