May 25, 2014

مکان اقتدار


در روزگاران کهن بر این سیاره مکانهای اقتدار بیشماری وجود داشت. مکان هایی که نشانها یا شمن هر قبیله آنها را تعیین می کردند، جایی که مردم می توانند در آنها به استراحت پرداخته، تجدید قوا کنند یا با روح شخصی خود که معمولن بصورت حیوانی جادویین نماد سازی میشد به صحبت بپردازند. این صحبتها می توانست شامل پیشگویی های آینده یا نگرانی های حال حاضر باشد.
امروزه، برای ما انسانهای فانی عصر جدید که دنیایمان تقریبن از هر جادویی خالی شده و دیگر شمن یا جادوگر قبیله ای نیست که برایمان مکان اقتداری تعیین کند، بنابریان مجبوریم همۀ کارها را خودمان انجام دهیم و باز خودمان باید برای خودمان مکان اقتداری پیدا کنیم. کارکرد این مکان مثل یک سپر جادویی محافظ خواهد بود که در آن زمان که در اون نشسته ایم ما رو از گرفتاریها و دغدغه های زندگی روزمره جدا می کنه و به آن دوردستها می بره، همان دنیای جادویی ای که روزی همۀ مردمان در تمام روز تجربه می کردند اما برای ما تنها در ساعتی که در مکان اقتدارمون هستیم این احساس جادویین بودن دنیای اطراف و امکان صحبت با اسطوره ها فراهم خواهد شد.
شاید بپرسید چطور باید یک مکان اقتدار تعیین کنم و نشانه های راهنمای من کدامند؟
اول اینکه باید به احساس درونی تون توجه کنید. خرد پنهان در جسمتون مکان اقتدار شما رو میشناسه. شاید پارکی در نزدیکی خانه تون، شاید گوشه ای از اتاق خودتون یا بخشی از یک پارک جنگلی دنج و راحت. 
تنها نکته ای که باید توجه کنید اینه که مکان اقتدار شما باید کاملن شخصی و بدون مزاحم باشه به طوری که وقتی وارد اون می شید به دور از هر نوع مزاحمی از آشناها و دوستان گرفته تا تلفن همراه و حتا فکرهای آزار دهنده بتونید از چند دقیقه تا چند ساعت در اون روزگاران بگذرونید. شاید بگید حتا اگر چنین مکانهایی هم داشته باشم باز دیگران منو راحت نمی گذارند اما این تنها بهانۀ ذهنه.
اگر شما مکان اقتدارتون رو تعیین کنید با مراسم نفس جادویی اون رو تقدیس کنید و هر روز زمانی رو به حضور در آنجا اختصاص بدید و اگر کسی مزاحمتون شد آرام و صبور اما جدی و مصمم براش توضیح بدید که حالا در این ساعت می خواهید در اینجا تنها باشید، شاید در ابتدا اتفاقی نیفته اما کم کم که پافشاری کنید نیروی جادویین اطراف شما شروع به شکل گیری می کنه، نیرویی بی شکل، بی رنگ، اما زنده وبسیار کهن ، نیرویی که حافظ شماست و به شما اجازۀ می ده با خود واقعی تون و با نیرویهای کهن حاضر در جهان بدون واسطه ارتباط یابند و جادوی حاضر در زندگی رو تمرین کنید.  

No comments:

Post a Comment