May 25, 2014

چگونگی مراقبۀ آتش

پیش از اینکه شروع به شرح مراقبه کنم باید بگم توضیح این مراقبه استثناً برای عموم گذاشته شده ولی طبق سوگند نامۀ یاتومنتها، شیوۀ مراقبه ها و مانتراها فقط باید از استاد به شاگرد و سینه به سینه آموزش داده بشه. بنابراین برای توضیح این مراقبه از آوردن تصاویر سمبلها خودداری کردم. امیدوارم منو ببخشید.

همونطور که در پستهای قبل گفتم این مراقبه چهار نماد یا سمبل داره. روش کار به این شکله :
  1. که ابتدا اولین نماد رو روی یک کاغذ A4 پرینت کنید ( یا روی کاغذ با قلم راپید یا روان نویس بکشید ).  
  2. زمان معینی رو برای مراقبه تعیین کنید. دقت کنید که قراره در بیست و یک روز آینده درست در همین ساعت مراقبه کنید. پس ساعتی رو انتخاب کنید که مطمئن باشید در اون موقع کاری ندارید و رشتۀ مراقبۀ شما بریده نخواهد شد.
  3. بهتره در فضای باز و جایی که ستارگان رو می بینید مراقبه کنید.
  4. ابتدا به مدت ده دقیقه بنشینید و نماد رو جلوی خودتون بگذارید اما فعلن به اون کاری نداشته باشید فقط بنشینید و افکارتون رو تماشا کنید.
  5. ده دقیقه که گذشت چند نفس عمیق بکشید و نماد رو با یک دست تا اونجا که می تونید از خودتون دور کنید طوری که مرکز شکل مقابل چشمتون قرار بگیره، حالا یک دقیقه به کل شکل نکاه کنید و سعی کنید اونرو به خاطر بسپارید.
  6. حالا نماد رو کنار بگذارید، چشماتون رو ببندید و تا می تونید شکل رو در ذهنتون نگه دارید. اگر نگه داشتن شکل در ذهنتون مشکله، با کمی تکون دادن تصویر در ذهن به اون ثبات بیشتری بدید. 
  7. برای بار دوم شکل رو نگاه کنید و دوباره چشمهاتون رو ببندید. در صورتی که از نتیجۀ تمرین راضی هستید تمرین رو همینجا پایان بدید اما اگر مایل باشید می تونید برای بار سوم هم به شکل نگاه کنید و با چشمهای بسته اون رو در مقابل خودتون تجسم کنید.
سعی کنید تمرین رو درست انجام بدید اما به خودتون فشار نیارید. این تمرین شاید 15 یا حداکثر 20 دقیقه طول بکشه اما فورن مکان مراقبۀ خودتونو ترک نکنید. در صورتی که در فضای باز هستید به پشت دراز بکشید و ستاره هارو تماشا کنید. اگر این امکان وجود نداره و در اتاقتون هستید تنها چشماتون رو ببندید و نظاره کنید. گفته شده معجزۀ واقعی در این زمان رخ میده.
این مراقبه ابتدا ساختار معیوب و ناسالم روانی شما رو متلاشی می کنه و چه بسا متوجه ضعف ها و اشتباهاتی در خودتون بشید که سالها از وجودشون بی خبر بودید یا اینکه باعث میشه چیزهای با ارزش رو رها کنید و وارد مرحلۀ رشد بشید که در این قسمت روحتون کم کم و البته به سرعت گسترش پیدا می کنه و در آخر مرحلۀ تثبیته که شما در یک مرحله بالاتر از چیزی که در حال حاضر هستید ثابت می مونید و همونطور که استادی که این تمرین رو به من آموزش داد گفت، سوگندی می خوردید و هدیه ای منحصر به فرد دریافت می کنید.
فعلن لازم نیست در این مراقبه از کلامی استفاده کنید، اما در نهایت مانترا یا کلامی جادویی این مراقبه رو تکمیل می کنه.
همینطور لازم نیست همین امروز تمرین رو شروع کنید و می تونید برای رسیدن زمان درست صبر کنید. اما توصیه من به شما اینه که زمان مناسب ( مثلن آخر شب ) رو انتخاب کنید و در روز مورد نظرتون روی نماد اول تا پنج روز بعد مراقبه کنید.
بعد در پنج روز دوم روی دومین نماد مراقبه کنید و همینطور ادامه بدید تا در پایان بیست روز مراقبه روی نماد چهارم رو به پایان برده باشید. در نهایت نماد روز آخره که به شما داده میشه و اگر خوب تمرین کرده باشد قادرتون خواهد کرد که مراقبۀ آتش رو در بیست و یکمین روز ببندید.

تذکر : بهتره مراقبۀ آتش رو در مکان اقتدار خود انجام بدید.

10 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. سلام خیلی ممنون
    نمادها همون مربع و مثلث و ماه و خورشید نیستند البته با رنگ ها و مشتقاتشون ؟
    کاشکی یه گروه داخل فیس درست می کردی و اونجا هم مطالبتو میزاشتی چون اونجا در درسترس تره و در ثانی بهتر میشه در مورد موضوعات سوال و جواب کرد ( البته برای من اینطوره )

    ReplyDelete
  3. نه احسان عزیز، نمادها متفاوتن و سیاهو سفید.
    در مورد گروه تو فیسبوک باید بگم که نمیشه این برنامه رو اونجا پیاده کرد چون من اینجا دارم خاطرات سفر معنویمو می نویسم و اونجا اونطور نمی شه مطلب نوشت چون پستهای طولانی از حوصلۀ افراد خارجه و کمتر کسی به صورت حرفه ای دنبال این مطالب در فیسبوک می گردن. اکثرن دنبال مطالب کوتاه و جامع هستن چیزی مثل جرقه و این فرق می کنه با هدف من. اما من در فیسبوک با همین نام هستم اگر سوالی داشتی اونجا و هم اینجا در خدمتم .
    facebook : Verkana.Min

    ReplyDelete
  4. متشکر
    بله در فیس مطالب شما را دنبال میکنم .
    یه چند وقت دیگه که شرایط مناسب بود حتما از شما راهنمایی خواهم گرفت .

    ReplyDelete
  5. استفاده ی شمع در اون چیه؟ برای هربار نشستن در مکان اقتدار باید همین عمل تطهیر رو انجام بدیم ؟ این دایره باید علامت گذاری بشه ؟ یا ذهنی و فقط با دست خط فرضی هم میشه مثلا رو فرش کشید ؟ چیزی مثل ساعت اقتدار هم داریم یا خدمات مکان اقتدارمون میتونه 24 ساعته باشه؟ واسه انتخاب مکان اقتدار مون داشتن حس خوب کافیه ؟ حتی اگه حس خوب تلقینی باشه ؟ مثلا من یه قسمتی از اتاق خواب رو خیلی دوسدارم واسه این کار انتخاب کنم چون اولین باری که برونفکن شدم اونجا بود همیشه ی حسی دارم که اونجا رو میخوام ب فال نیک بگیرم . این میتونه کارگر بشه؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. نه. در مورد سوال اولت یه تحقیقی می کنم برات توضیح می دم.
      ج سوال دوم : مراسم تطهیر فقط یکبار انجام می شه. لزومی به تکرار نیست.
      ج سوال سوم :اگر منطورت مکان اقتداره ( چون الان پستهای قبل رو یادم نیست ) من حدود دایره رو کف اتاقم با 4 نقطه مشخص کردم اگر یادت میره کجا بود بهتره یه نشونی بذاری.
      ج سوال چهارم: اینکه چیزی به نا ساعت اقتدار داریم یا نه من درست نمی دونم ولی اقتدار از قدرت میاد و در لحظۀ تولد هر کدوم از ما در معرض انرژی یک یا چند سیاره قرا ر می گیریم که در چارت نجومی ( که اونهم برای خودش داستانیه ) در خانۀ طالع یا لاگنای چارت نجومی ما قرار می گیرن و یا بعضی ز سیاراتمون در شرف هستن. مثلن من وقتی به دنیا آمدم که سیارۀ ژوپیتر حاکم بوده و در روز خورشید. پس در ساعت خورشید و ژوپیتر تحت حمایت اون سیاره ها هستم. و اون ساعات میتونن ساعات خوبی برای یک سری کارهای مربوط به خصوصیات اون سیارات مثل کسب معنویت و یا ثروت یا ... باشن . میشه گفت ساعات اقتدارهایی اینچنین هستن. و همینطور زمان تولدم سیارۀ مرکوری در شرف بوده پس میتونم برای مباحثه و یا گفتگو یا مصاحبه ای که توش امکان برد یا باخت هست اگر امکان تعیین ساعت رو داشته باشم در ساعت مرکوری حاضر بشم و از حمایت و قدرت اون سیاره برخوردار باشم. ولی چیزی به نام ساعت اقتدار عمومی فکر نکنم وجود خارجی داشته باشه. و بله خدمات مکان اقتدارت مادام العمره.
      ج سوال پنجم : یا هالۀ ان قسمت رو چک می کنی و یا حس خوب. اگه حس خوبی داری بشین اونجا یه مدت مراقبه کن ببین اذیت نمیشی و اگر اذیت نشدی یعنی حست بجا خوب بوده.

      Delete
    2. در مورد شمع که پرسیده بودی، شمع نماد پاکسازی و حفاظت در آیین مهر یا میترائیسم هست.

      Delete
  6. البته کامنت قبلی رو میخاستم تو قسمت مراسم نفس جادویی بزارم ک نمیشد :دی

    ReplyDelete
  7. چجوری میتونم نمادها رو بگیرم ؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. این نمادها و یا طرز تهیه معجونها و یا ... از اسرار یاتومنتهاست که سینه به سینه از شاگرد به استاد رسیده. فقط یه استاد به شاگردش می ده و من هنوز یک استاد نشدم. متاسفم نمی تونم کمکی کنم در این مورد.

      Delete