May 25, 2014

مراسم نفس جادویی برای تقدیس مکان اقتدار

گفته شده که مکانهای مقدس آغازین، معابد روحانی به صورت دوایری که در دل طبیعت بنا می شدند شکل گرفتند و بعدن ادیان ابراهیمی این دوایر ساده را با کلیسا و مسجد و کنیسه جایگزین کردند.
تا آن زمان تصور می شد که دوایر تنها نشان دهندۀ سادگی مردمان ابتدایی بود و به قولی اونه عقلشون نمی رسیده که معابدی واقعی بنا کنند اما بعد که مسئلۀ اصالت انسان و کهن الگوهای مشترک در میان انسانها مطرح شد، مشخص شد که طرح دایره یا فضاهای دایره وار که مدام در هنرها، بناها و خوابهای ما تکرار می شه نشانه های میل به یکپارچگی و تلاش در این جهت در انسانهاست.
کار اول شما رسم یک دایره است. این دایره می تواند با گچ یا رنگ بر روی زمین نقش بشه و یا تنها با چهار سنگ یا هر شیء کوچک دیگر در چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب یا حتا با اثر انگشت بر زمین مشخص بشه. 
مهم اینه که در روان شما حک بشه که این دایره، دایره ای جادویی و استعارۀ بیرونی همان دایرۀ درون شماست که میل شما برای یکپارچگی و رستگاری رو نشون میده.
کار دوم تقدیس به عناصر بنیادین کیهانه یعنی همان عناصر چهارگانۀ معروف که نماد آنها آب، نمک ( خاک )، شمع( آتش ) و عود ( باد ) هست.
هر چهارتای اونهارو در کنار دایره خود قرار بدید. اول با انگشتان دست راست کمی آب به همه جای دایره بپاشید و بگید :
« به آب عنصر جاودان، زنانه و حیات بخش، تو را تطهیر می کنم »
بعد اندکی نمک به درون دایره بپاشید و تکرار کنید :
« همۀ زندگیها از خاک است و خاک ثابت و استوار. به پایۀ همۀ زندگیها تو را تطهیر می کنم »
و در آخر نوبت عود است، نمایندۀ عنصر فرّار و بی ثبات هوا. با خود تکرار کنید :
 « همۀ هوش و ذکاوت از عنصر هواست. عقاب بالاترین نمایندۀ نیروهای نامرئی بر زمین، نشانۀ این عنصر است. به هوا مکان اقتدارم را تطهیر می کنم »

سپس در مرکز اقتدار خود بنشینید. افراد در این حالت اتفاقات مختلفی را تجربه می کنند. برخی با خاطرات فراموش شدۀ کودکی خود دوباره مرتبط می شوند، برخی دوست دارند آوازهایی کهن و حتا غریب همچون آوای سرخپوستان رو بخوانند و برخی فقط سبکی و انرژی رو احساس می کنند. اینکه شما کدوم از اینها و حتا تجاربی جدیدتر رو تجربه کنید تنها به ساختار روانی و وضعیت کنونی شما مربوطه. به هر حال قدری آرام در آنجا بنشینید و ببینید دنیای جادویی چه طعمی داره.
از این به بعد هروقت خواستید به خود واقعیتون مرتبط بشید یا نیاز به توصیه و راهنمایی داشتید باز می تونید به مکان اقتدار خود باز گردید.

No comments:

Post a Comment